LinkedIn integreren in de marketingmix

LinkedIn is veel meer dan het grootste zakelijke netwerk ter wereld. Het belang van het platform voor B2B-marketing groeit en groeit en groeit, niet in de laatste plaats omdat LinkedIn marketing zelf deze ontwikkeling stimuleert met steeds nieuwe functies.

We laten je zien waarom geen enkel modern bedrijf het zonder LinkedIn-marketing zou moeten doen en hoe je het platform het beste in je marketingmix kunt integreren.

Dit is waar LinkedIn Marketing voor is (en niet voor)

Voordat je aan de slag gaat met LinkedIn marketing, moet je niet alleen nadenken over je doelen of die van je bedrijf, maar ook over het bijzondere karakter van LinkedIn. Omdat het zakelijke netwerk in sommige opzichten verschilt van Facebook of Instagram.

LinkedIn is met name geschikt voor B2B-marketing. Het platform biedt drie centrale benaderingen om besluitvormers naar jezelf toe te trekken, de naamsbekendheid te vergroten en leads en conversies te genereren. Idealiter gebruik je alle drie:

Content marketing: Je kunt inhoud uit andere bronnen op LinkedIn plaatsen – bijvoorbeeld jouw blog  en deze ook op LinkedIn zelf publiceren. Statusupdates op relevant nieuws zijn de perfecte aanvulling. Klassieke content marketing, met een paar kleine bijzonderheden. Netwerken in groepen. LinkedIn-groepen zijn ideaal voor het leggen van belangrijke contacten en het vestigen van merken of bedrijven als experts in een vakgebied. Als je geen geschikte groep kunt vinden, begin er dan zelf een.

Bedrijfsprofiel

Net als bij andere netwerken is het uitgangspunt voor succesvolle LinkedIn marketing een bedrijfsprofiel. In het verleden was dit vooral een plek waar bedrijven zich als werkgever presenteerden. Tegenwoordig is het een spil van content marketing.

Dit is natuurlijk maar de helft van de strijd. Om te profiteren van een LinkedIn-bedrijfsprofiel, moet je deze regelmatig met inhoud vullen en een loyale community opbouwen. Voor die beroemde eerste indruk geeft LinkedIn je verschillende mogelijkheden om je profiel representatief en uitnodigend te maken. Gebruik ze, te beginnen met een opvallend heldenimago dat uw centrale merkwaarden weerspiegelt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *